Nailed ★ Dead ★ Risen

Här kommer min åsikt om kors..  
 
Enligt mig tycker jag det är pointless att folk som inte är kristna bär kors på halsband, ringar, armband and so on. Eftersom att det ändå står för att Jesus gav sitt liv för oss, kristen tro, religion och förlåtelsen tycker jag det är rätt så konstigt att vissa bär det bara för att "kors är snyggt". Man kan ha olika åsikter om detta, men jag tycker inte att man ska ha på sig tex. halsband med kors på om man i verkliga fall inte alls tror på Gud eller så. 
Jag kommer säkert få en massa kritik nu för detta, men det är min åsikt och alla får tycka olika eller säga vad de vill såklart. Jag förstår bara inte varför man ska gå runt och bära kors om man inte själv tror på Gud alltså. Korset är en betydelsefull symbol, inte ett mode objekt. Men också så kommer korset ursprunget från kristendomen, och det kan man inte förneka. Och ja, jag är kristen. Jag bär kors, och jag bär det för en betydelse. ♥
 
Någon som håller med mig? Kommentera gärna!
 

Kommentarer
Jessica

Tycker faktist det du skriver om kors är riktigt, visst jag brukar själv ha det bara som en mode detalj ibland. Fick frågan om jag var kristen en gång för att jag hade kors örhängen, visst jag är döpt i kyrkan & därför del av Svenska kyrkan men är inte särskilt troende. Är ateist men typ ändå inte för jag tror ju att det finns nån högre makt som styr våra öden men tror inte på gud. Förstår förstås vad du menar & respekterar din åsikt :)

2012-08-26 19:29:48
URL: http://chessecake.blogg.se
Nilla Nanic

Så sant, jag är inte kristen och skulle aldrig få för mig att bära kors. Tycker verkligen inte att folk som inte är kristna ska göra det! :)

2012-08-26 21:28:20
URL: http://nillananic.blogg.se
Anonym

Förstår verkligen vad du menar, jag är ju själv kristen.. however bra skrivet! :3

2012-08-26 21:43:56
Ida

Du har så rätt, håller helt med dig. (:

2012-08-27 20:18:07
Bella

Håller verkligen inte med tyvärr.. Jag är inte troende, men om inte hela den här "Troende, gud" saken osv inte funnits hade det ändå funnits kors mode detaljer, själv har jag inga men alltså så du tror att ETT KORS BARA STÅR FÖR ATT MAN ÄR KRISTEN!? Det är ju samma sak som om du skulle kalla folk hippie när de bar ett piece smycke?! Korset som säljs i affärer är en mode detalj, korsen står för olika saker, än sen liksom. Det är nästan som att kalla nån emo när den bär en svart tröja?! :O Så ja, man får ju tycka vad man vill.. Menar inget illa, bara min åsikt som sagt.

2012-08-28 18:12:39
Theresa

Gaash, jag håller helt med dej! kommer så väl ihåg en gång när min gamla lärare hävdade att "man inte behöver vara kristen för att bära kors, det är ju en snygg modesymbol".. nä tycker inte folk ska ha kors om de inte är troende, de blir bara knäppt (:

2012-08-29 19:37:41
URL: http://loverboys.blogg.se
Ditt coola namn?
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (no one will ever know)


Blogg/tumblr/whatever:


Det du har på hjärtat:

Follow me on:
Tumblr
Twitter
Bloglovin